Téměř všichni naši zákazníci chtějí prodat za nejvyšší cenu. Aukce nemovitosti je prodejní strategie, která jim v tom může pomoci.
Cílem našeho postupu při prodeji nemovitosti je, aby bylo možné provést aukci ceny nemovitosti mezi zájemci. Díky aukci nemovitosti se nám podařilo dohodnout prodejní cenu například o 8 nebo dokonce i o 25% vyšší, než byla nejvyšší dosažená cena stejného bytu ve stejné lokalitě.
Příklady aukcí nemovitostí roku 2017
Aukci lze pořádat několika způsoby. Nám se nejvíce osvědčila kombinace aukce s hromadnými prohlídkami neboli též dny otevřených dveří (tzv. Open House)
Těmto zájemcům byli sděleny podmínky, za jakých prodávající přistoupí k podpisu kupní smlouvy. Jedním z kritérií byla nabídnuta cena. Během 14ti dnů byla uzavřena blokovací smlouva se zájemcem o koupi za cenu 790.000 Kč. Prodávající dosáhl díky aukci ceny o 200 tisíc vyšší, tedy o 34%.
Těmto zájemcům byli sděleny podmínky, za jakých prodávajících přistoupí k podpisu kupní smlouvy. Kriterií bylo více – platba z vlastních zdrojů (na bytě již byla zástava), převzetí úvěru (prodávající nechtěl platit sankci), předání za 6 měsíců. Během 24 hodin byla uzavřena blokovací smlouva se zájemcem o koupi za cenu 2,35mil. + převzetí úvěru. Prodávající dosáhl díky aukci prodeje se všemi potřebnými parametry.
Cena nemusí být jediným kritériem výběru
Na rozdíl od dražby je aukce nemovitosti flexibilnější. Cena nemusí být jediným kritériem výběru. Prodávající může vznést požadavek, že podobně jako cena je pro něj důležitý například způsob financování, termín zaplacení kupní ceny nebo termín vystěhování.
Prodávajícímu jsou všechny nabídky předloženy a je na něm, jakou akceptuje. Dokonce může všechny nabídky odmítnout, pokud žádná nesplní jeho očekávání a pravidla aukce to umožní.
Aukční způsob prodeje používáme již od roku 2013. Elektronické aukce používáme od roku 2016.
Pozn.: Aukci ceny není ale možné provést vždy. Zejména ne, pokud není nemovitost alespoň průměrně atraktivní, nebo je něčím nestandardní.