To, že čas jsou peníze, je známé pořekadlo, všichni jej známe. Proč ale píši článek zrovna o tom? A co znamená to „nejen to“? Co třeba Váš komfort, pohodlí a bezpečí?
Dnes bych se rád rozepsal o tom, s čím vším musíte počítat, co se časové náročnosti týká, v případě, že se rozhodnete prodávat svoji nemovitost bez realitní kanceláře.
Vraťme se nyní k panu Radkovi, který tentokrát neudělá tu chybu jako v předešlém článku. Tentokrát si dá na inzerci záležet, vytvoří opravdu dobrý inzerát a udělá pěkné fotografie. Ví, že inzerovat na serverech jako je bazos.cz nedává smysl, a proto si zaplatí inzerci na největším realitním portálu u nás. A čeká.
A nestačí se divit. Nejenže mu spousta lidí telefonuje a domlouvá si prohlídku bytu, chodí mu také emaily, kde lidé žádají o více informací anebo si přímo říkají o termín prohlídky.
Pamatujete si, čím se pan Radek živí? Je učitelem na střední škole. Myslíte si, že má čas každý den řešit i dvacet telefonátů a dalších 20 emailů? Myslíte si, že ví přesně na co se zájemců ptát tak, aby se nestalo, že je pozve na prohlídku a oni se mu na patě ve dveřích otočí, protože v bytě není balkón? Myslíte si, že má čas byt ukázat všem potenciálním zájemcům o koupi jeho bytu tak, aby měl jistotu, že za něj získá maximum?
Upřímně si nejsem vůbec jist. Opět – neříkám, že byt neprodá, ale maximum za něj prostě nikdy získat nemůže, protože na tohle všechno při svém zaměstnání a osobním životě prostě a jednoduše nemá ČAS!
Navíc jej to velmi brzy začne obtěžovat, a to se nejspíše projeví na jeho chování jak v práci, tak i v soukromém životě.
Přáli byste si něco podobného zažít nebo Vám přijde pohodlnější svěřit prodej Vaší nemovitosti profesionálovi, který se o všechno postará? Odpověď nechám na Vás.
Z mojí zkušenosti:
Obrátil se na mě klient, kterému jsem kdysi napsal email, protože se snažil o prodej svého bytu sám, bez pomoci realitního makléře a jednalo se o byt v lokalitě, na kterou se specializuji. Napsal, že byt neprodal a rád by. Potkali jsme se, pobavili se o jeho zkušenosti se samoprodejem. Zásadní věc, na kterou si vzpomínám bylo, že mi řekl, že na všechno, při svém zaměstnání a životní situaci, prostě a jednoduše NEMĚL ČAS, a proto se byt nepodařilo prodat. Díky zkušenostem a know – how, které mám, jsem byl schopen jeho byt prodat za měsíc od doby, kdy jsme začali inzerovat a bonusem pro něj bylo navýšení kupní ceny o krásných 17 %.
ZVAŽUJETE PRODEJ VAŠÍ NEMOVITOSTI? ZAJÍMALO BY VÁS, JAKÝM ZPŮSOBEM PRACUJI A CO SVÝM KLIENTŮM NABÍZÍM? ZAVOLEJTE NEBO NAPIŠTE A DOMLUVME SI OSOBNÍ SCHŮZKU, KDE VŠE PROBEREME.
Vlastimil Pohajda