Více než polovina Čechů již musela řešit pojistnou událost, související s bydlením. Vyplývá to z průzkumu, který provedla společnost Wüstenrot.
Nejčastěji nás potrápila voda – 37 % lidí nahlašovalo pojistnou událost v souvislosti s prasklým potrubím, vytopením sousedů, poškozené hadice od pračky a podobně. Nemovitý majetek 12 % odpovídajících byl pak poškozen záplavami.
Dalším rizikem, se kterým se setkalo 17 % lidí, bylo vloupání. Do bytů, chat nebo rodinných domů a nejčastěji byly vykradeni v létě.
Na třetím místě, v celých 13 %, je potrápily vichřice. Poškozené střechy, rozbitá okna, škody na rozestavěných objektech.
Mezi méně časté pojistné události pak patří škody, způsobené sněhem nebo námrazou – 6 %, požárem nebo výbuchem – 4 % a pádem stromu – 3 %.
„Je patrné, že nehoda není náhoda a pojistné události v domácnostech a na nemovitostech jsou zcela běžné. Co lidé podceňují nebo bohužel někteří stále nevědí, je, že pro spolehlivou ochranu domu je třeba mít sjednané jak pojištění domácnosti, tak pojištění nemovitosti. Zatímco pojištění nemovitosti chrání samotnou stavbu, pojištění domácnosti zabezpečuje vybavení domu či bytu. Když vám například vykradou dům, jen pojištění nemovitosti nepomůže,“ říká Petr Hájek, vedoucí vývoje pojistných produktů finanční skupiny Wüstenrot.
Nejvíce vytopených bylo v Libereckém kraji, vloupání nejčastěji řeší v Plzeňském kraji
S vytopením domácnosti se nejčastěji setkali lidé z Libereckého kraje, kde se tato nepříjemnost stala 52 % respondentům. S problémem se často potýkají také v Plzeňském (48 %) a Ústeckém (46 %) kraji. Vloupání řeší nejčastěji v Plzeňském kraji, kde s ním má špatné zkušenosti téměř třetina obyvatel. Na pomyslném druhém místě je Praha, kde se muselo s následky vloupání vyrovnat 29 % lidí. „Z průzkumu také vyplynulo, že vloupání jsou častější u bytů než u domů a jedná se převážně o problém větších měst nad 100 tisíc obyvatel,“ říká Petr Hájek z finanční skupiny Wüstenrot.
O průzkumu:
Průzkum Fakta a trendy v bydlení finanční skupiny Wüstenrot provedla nezávislá výzkumná agentura Data Collect. Sběr dat probíhal on-line formou v červnu 2015. V on-line dotazníku odpovídalo celkem 500 respondentů s reprezentativním zastoupením podle pohlaví, věku, regionu, velikosti bydliště a vzdělání.