Dovolte mi v tuto chvíli Vám představit pana Radka. Pan Radek je příjemný chlapík, má rád svoji rodinu a pracuje jako učitel na střední škole. Bohužel mu ale teď zemřela maminka a řeší, co s bytem, který po ní zdědil. Nepotřebuje ho a nemá zájem ho ani pronajímat. Rozhodne se proto ho prodat. V dnešní době internetové je to přece velmi snadné.

Udělá pár fotografií na svůj mobilní telefon. Podívá se na internet za kolik se podobné nemovitosti v dané lokalitě prodávají a na server bazos.cz umístí inzerát. Pan Radek si je jist, že se mu zájemci jen pohrnou.

Bohužel se tak ale neděje. Ptáte se PROČ?

  • potenciální kupující dnes zejména hledají na placených inzertních serverech
  • v momentě, kdy je nemovitost předražená, tak o ni nemá nikdo zájem
  • nekvalitní fotografie zapříčiní, že potenciální zájemci inzerci bez zájmu přejdou
  • nekvalitní inzerce – chybí zásadní informace o nemovitosti

 

A důvodů může být mnohem více, všechny ale vedou k tomu, že pan Radek je nucen nemovitost zlevnit a tím pádem za maminčin byt už nikdy nezíská maximum.

Pokud se ale pan Radek rozhodne pro spolupráci s realitním makléřem, tak tomuto všemu předejde.

Díky profesionálním nástrojům je makléř schopen odhadnout reálnou tržní cenu nemovitosti. Zpracuje kvalitní inzerci a nemovitost nafotí tak, aby byla co možná nejatraktivnější. Dále zpracuje poutavou videoprohlídku, díky níž inzerce osloví až o 500 % více potenciálních zájemců.

Kvalitní realitní makléř využívá k inzerci mnohem více kanálů než jen klasickou internetovou inzerci. Inzeruje na sociálních sítích, kde je schopen Radkovu nemovitost propagovat a díky tomu získat mnohem větší poptávku.

Při prohlídkách má realitní makléř pro zájemce připravenou informační brožuru, kde se potenciální kupující dozvědí další důležité informace, které nebyly v inzerci. Samozřejmostí je, že si tuto brožuru s sebou odnesou domů.

Najednou má pan Radek, díky kvalitní práci realitního makléře, několik vážných zájemců a může si vybírat.

Jak na to ale? Podle čeho vybrat toho jednoho, komu nemovitost nakonec prodá?

Schopný a zkušený realitní makléř dokáže situaci, kdy je více zájemců, využít ve prospěch pana Radka a zorganizovat aukční způsob prodeje. 

Díky aukci realitní makléři prodávají v průměru o 15 % dráž než samotní majitelé, a to už zní zajímavě, nemyslíte?

V příštím článku se dopodrobna podíváme na marketingovou strategii prodeje.

 

Vlastimil radí závěrem:

Pokud se jako majitelé nemovitosti rozhodnete pro spolupráci s realitním makléřem, tak doporučuji vybírat pečlivě. Podle mého názoru je důležité, abyste si s člověkem, který Vám prodej Vaší nemovitosti zprostředkuje, rozuměli. Věnujte čas tomu, abyste makléře poznali a dejte čas jemu, aby poznal Vás. Pokud se oba budete cítit příjemně, v mnohém to napomůže dosáhnout skvělého výsledku.

Vlastimil Pohajda – makléř kanceláře

více o makléři