Přesně tak, marketing nemovitosti je pro skvělý prodej zásadní. Můžete vlastnit krásnou nemovitost a můžete ji i prodat, ale bez precizního marketingu nikdy neoslovíte všechny možné potenciální zájemce, kteří by o koupi Vaší nemovitosti mohli mít zájem, a proto nikdy z prodeje nezískáte maximum.

Vzpomeňme si na pana Radka z článku Realitní makléř prodá nemovitost za maximální možnou cenu. Pan Radek hned na začátku prodeje udělal několik zásadních chyb, které vedly k tomu, že nemovitost buď neprodá nebo prodá, ale už ne za maximum.

Co vlastně slovo „marketing“ znamená?

Dle americké marketingové asociace je marketing činnost, soubor institucí a procesů pro vytváření, komunikování, dodávání a výměnu nabídek, které mají hodnotu pro zákazníky, klienty, partnery a společnost jako celek. Složité? Jde vlastně o to, propojit nabídku s co možná největší poptávkou. Dát všem potenciálním zájemcům vědět, že je tu zboží, o které by měli mít zájem. Jednoduché. A přesto spousta prodejců nemovitostí, ať už z řad lidí, kteří prodávají sami nebo i z řad realitních makléřů, pouze udělá pár fotografií, když vůbec, a vloží nic neříkající inzerát na pouhý jeden internetový server. Zásadní chyba!

Vše začíná již při přípravě nemovitosti k prodeji, kdy je potřeba byt či dům uklidit, vymalovat a nachystat tak, aby na fotografiích a na případném videu byla nemovitost co možná nejatraktivnější. Dále doporučuji spolupracovat s profesionálním fotografem a kameramanem, který zná trendy ve focení a natáčení nemovitostí a přesně dokáže vystihnout všechny klady.

 V momentě, kdy máme fotografie a videoprohlídku nachystanou, tak nastává ta nejdůležitější chvíle, je třeba důkladně promyslet marketingovou strategii prodeje tak, abychom na prohlídku dovedli všechny potenciální zájemce o koupi Vaší nemovitosti.

Kde všude inzerovat? Použít plachtu NA PRODEJ? A co inzerce v lokálním tisku? Letáková kampaň? V dnešní době jsou velmi moderní sociální sítě, mám prodej podpořit i zde? A co osobní kontakt s lidmi ze sousedství? A co takhle nemovitost nabídnout i klientům kolegů z jiných realitních kanceláří?

Vidíte kolik možností existuje? Realitní makléř, kterého si k prodeji Vaší nemovitosti přizvete, by měl všechny tyto možnosti zvážit a využít všech, které v daném momentě a na daném místě dávají smysl.

Z mojí praxe:

Většinu z těchto marketingových aktivit jsem sám nedávno využil při prodeji bytu 2+kk v Brně – Bohunicích na ulici Ukrajinská. Díky širokospektrálnímu marketingu jsem dosáhl toho, že jsem měl více než 60 poptávajících, z čehož se mi vygenerovalo 42 prohlídek a 21 vážných zájemců. Díky promyšlené strategii prodeje a využití aukce jsem dosáhl navýšení kupní ceny o krásných 22 %.

ZVAŽUJETE PRODEJ VAŠÍ NEMOVITOSTI? ZAJÍMALO BY VÁS, JAKÝM ZPŮSOBEM PRACUJI A CO SVÝM KLIENTŮM NABÍZÍM? ZAVOLEJTE NEBO NAPIŠTE A DOMLUVME SI OSOBNÍ SCHŮZKU, KDE VŠE PROBEREME.

 

Vlastimil Pohajda