Nabízet nemovitost se správnou nabídkovou cenou už od začátku je jeden z klíčových faktorů, které mají vliv na úspěšný prodej. Pro kupující je to právě nabídková cena, podle které se rozhodnou, zda se na nemovitost přijdou vůbec podívat nebo zda zůstane stranou jejich zájmu.

Začít dobře je klíčové

Správná nabídková cena umožní získat zájem co nejvyššího počtu lidí hned na začátku. Právě v prvních dnech je o nemovitost zájem nejvyšší. Je to novinka na trhu. Žhavé zboží. Co když je to ten pravý byt (dům, pozemek, ..) pro mě? Co když koupí někdo přede mnou? Co když mi to uteče?

Postupem času zájem o nemovitost opadá a u většiny zájemců se objevují pochybnosti a strach, že je s nemovitostí nějaký problém. Kdyby měla tu hodnotu, za kterou se nabízí, tak už ji přece někdo koupil.

Nikdo nechce, to co nikdo nechce. Všichni chtějí, to, co všichni chtějí.

Sleva jako riskantní řešení

Když nasadíte vysoko a nikdo nereaguje, můžete cenu nemovitosti snížit. Pokud ale kupující uvidí, že se zlevňuje, je dost pravděpodobné, že budou místo telefonátu vyčkávat, zda cena nepůjde ještě níž.

Na trhu s vysokou poptávkou a malou nabídkou nemovitostí je tento faktor o něco méně bolestivý. Sleva může část zájemců přilákat. Ale přece jen, už to není ta žhavá novinka, která mi může utéct.

Na trhu s nízkou poptávkou je snižování ceny past, kterou se s jistotou připravíte o stovky tisíc.

Od roku 2008 do roku 2014 jsme zažívali trh s převisem nabídky nad poptávkou.  Od roku 2015 byla na brněnském trhu poptávka velmi silná. V roce 2017 se poptávka začala postupně ochlazovat. Více se můžete dočíst v pravidelné čtvrtletní zprávě o brněnském realitním trhu.

Jaká je vaše konkurence?

Další faktor, který by vás měl rozhodně zajímat, je konkurenční nabídka. Může se stát, že váš soused bude prodávat stejný byt či dům, jen s o něco nižší cenou. A vaši novou podlahu či kuchyň nikdo nedocení, protože vás přeskočí už na začátku při vyhledávání a vy pak budete mít leda tak dobrý pocit z toho, že jste sousedovi pomohli prodat rychleji. Zjednodušeně řečeno, vaše nabídka musí být konkurenceschopná.

Cena je věcí strategie

Pokud prodáváte, bude pro vás i pro vašeho makléře hlavním cílem najít kupujícího, pro kterého bude mít vaše nemovitost největší hodnotu.

Pokud váš kupující přichází na prohlídku a míjí odcházející zájemce a při odchodu potkává další zájemce, dělá váš makléř dobrou práci. Ano, váš byt či dům koupí ten jeden jediný, ale právě více zájemců vám zabezpečí, že bude ochoten zaplatit svou maximální cenu.

Naši makléři proto usilují o zajištění 3 až 7 potenciálních kupců a organizují tzv. prohlídkový den. Zájemci vědí, kolik zájemců bylo před nimi a kolik jich dnes ještě přijde.

Pro tuto situaci je nejvhodnější forma aukčního způsobu prodeje. Nejprve tedy jde o to dostat na prohlídky co nejvíce skutečných zájemců. Vlivem aktuální situace na trhu pak velmi často dochází k navýšení konečné ceny nad původní nabídkovou cenu. Neprodáváme prvnímu, který se rozhodne, ale tomu, pro koho má nemovitost nejvyšší hodnotu. Prodejní cena je pak o desítky, někdy dokonce i stovky tisíc vyšší, než cena uvedená v inzerci.

Tohoto výsledku bychom ale nedosáhli, kdyby na prohlídku nikdo nepřišel a nemovitost by pak kvůli vysoké ceně zůstala viset na trhu. Z výše uvedeného je jasně patrné, že nebezpečí není v příliš nízké nabídkové ceně, ale v nabídkové ceně příliš vysoké. Pokud máte schopného makléře, který dokáže mezi zájemci vysoutěžit pomocí aukce nejvyšší cenu.

Pokud chcete více informací domluvte si nezávaznou konzultaci. Rádi s vámi vaši situaci probereme.