RE/MAX Pro - co je to provize?

Marketing nemovitosti

Marketing nemovitosti začíná zalistováním nabízené nemovitosti do interního evidenčního systému RE/MAX, díky jemuž je nemovitost párována s poptávkami klientů v celé ČR. Tento systém umožňuje, aby byla konkrétní nemovitost viditelná pro dalších 1400 makléřů z jiných kanceláří RE/MAX. Díky tomu je možné nalézt kupce i z jiných krajů republiky.

Dalším zásadním krokem marketingu je profesionální nafocení interiéru a exteriéru nemovitosti a natočení video prohlídky. Pořizování fotografií a videa probíhá za použití stativu, fotoaparátu a kamery profesionálním fotografem. Rozhodně nepoužíváme fotografie pořízené mobilem. Následuje zpracování a úprava fotografií a sestříhání zajímavého a poutavého komentovaného videa, které zájemcům umožní nahlédnout do upraveného interiéru nabízené nemovitosti, prohlédnout si nejbližší okolí a navnímat umístění nemovitosti v lokalitě. Videa jsou často opatřeny i titulky pro naše neslyšící spoluobčany.

Následuje vytvoření dobře sestaveného inzerátu, který upozorní na nejdůležitější a nejzajímavější skutečnosti nabízené nemovitosti, která je prezentovaná fotografiemi a videem. Inzerát je umístěn na významné placené realitní servery. Jedná se o Sreality.cz, reality iDNES.cz, realityčechy.cz, RE/MAX Česká republika a RE/MAX Global. Na uvedených serverech makléř inzeráty sleduje z hlediska zájmu veřejnosti.  Na serverech Sreallity.cz a reality iDNES.cz makléř uplatňuje možnost topování inzerce.

Skvělou možností, jak veřejnost seznámit s prodávanou nemovitostí, je využití sociálních sítí, jako např. Facebook, LinkedIn, Instagram, případně dalších. Zde je možné inzerovat a vytvářet placené reklamy a komunikovat s klienty. Tato cesta významně posiluje prodejnost nemovitostí.

Výborným nástrojem je i letáková kampaň, tzv. lokální marketing, kdy makléř vytvoří tištěnou inzerci v nákladu cca 200–300 ks, jejíž prostřednictvím informuje veřejnost o prodávané nemovitosti v konkrétní lokalitě. Stejně dobře slouží i prodejní plachta umístěná na nemovitosti. Zvyšuje šanci na prodej až o 20 %.

Právní servis

zahrnuje vypracování rezervačních a kupních smluv v renomované právní kanceláři, zajištění bezpečné advokátní úschovy peněz a listin, podání návrhu na vklad vlastnického práva na katastr nemovitostí, vč. poplatků, a poradenství v právních otázkách.

Práce makléře

je postavena na jeho vzdělání a odbornosti a řídí se zákonem o realitním zprostředkování č. 39/2020. Makléř svou práci vykonává na základě certifikace, kterou získá složením státní zkoušky, případně jiným vzděláním, které  uvedený zákon uznává. V rámci skupiny RE/MAX je makléř povinen projít vzdělávacím procesem, jehož úspěšné zvládnutí prokáže při testech. Při své profesi se makléř stále vzdělává prostřednictvím webinářů a odborných školení. Své znalosti a schopnosti v oblasti realit uplatňuje při vykonávání služby pro klienta. Tato služba v sobě zahrnuje zajištění veškerého servisu v procesu prodeje nemovitosti. Počínaje zpracováním tržního odhadu nemovitosti, přípravou nemovitosti k prodeji, dále vytvořením správného marketingu prodeje, kvalifikací potencionálních kupujících (jejich solvence a finanční morálka), realizací prohlídek nemovitosti, vyjednáváním, konče zajištěním právních služeb a pomocí při převodu energií.

Přidaná hodnota – užitek

Makléř provede klienta celým obchodním procesem a postará se o klid klienta a bezpečí jeho finančních prostředků.

Zajistí veškeré potřebné dokumenty, přípravu nemovitosti k prodeji, jednání na úřadech, právní, realitní a finanční poradenství, vypracování smluvní dokumentace, financování nemovitosti kupujícím, vklad na katastr nemovitostí vč. poplatků, pomoc při přepisu energií.

Všechny uvedené služby a pracovní procesy jsou hrazené v tolik obávané a odsuzované provizi.

Monika Klímová – makléř kanceláře

více o makléři

další články Moniky